Här hittar du rätt NKT-kontakt för din region.

Ekonomiskt resultat 2021: Positivt resultat som drivs av alla affärsområden

23 feb. 2022

NKT Group har släppt sin årsredovisning för 2021, som visar positiv finansiell utveckling driven av stabila resultat i hela verksamheten.

Project image Moray East
- Det är tillfredsställande att se att vårt finansiella resultat fortsätter att utvecklas positivt med bra bidrag från alla tre affärsområdena. Den positiva utvecklingen 2021 uppnåddes trots den fortsatta närvaron av covid-19-pandemin, effekterna av höga prisökningar på flera kostnadsposter och global brist på produkter och tjänster. I ljuset av dessa hinder tror jag att vi kan vara ännu mer nöjda med våra resultat, säger Alexander Kara, VD och koncernchef för NKT.
Som en del av årsredovisningen släpptes även företagets hållbarhetsredovisning 2021 vilken lyfter fram de framsteg som NKT gjort inom hållbarhet. Här var ett nyckelresultat minskningen av företagens klimatavtryck med 34 % jämfört med 2020 (scope 1 and 2).
Finn rapporterna här:

Nyhetsbrev från NKT

Vill du hålla dig uppdaterad? I vårt nyhetsbrev får du senaste nytt om trender, produkter och händelser.

Följ oss

Award Career Company 2023