Här hittar du rätt NKT-kontakt för din region.

Darren Fennell utsedd till ny chef för NKT i Karlskrona

8 sep. 2023

Darren Fennell har utsetts till ny chef för NKT i Karlskrona där han kommer att leda verksamheten, som förväntas bli världens största fabrik för havsbaserade högspänningskablar.

Darren_Fennell_NKT_2023.jpg
NKT har utsett Darren Fennell till Executive Vice President och chef för HV Solutions Karlskrona. I sin nya roll har han det övergripande ansvaret för att framgångsrikt kunna leverera de stora projekten. Han har också ansvaret för den pågående expansionen och investeringen på 11 miljarder SEK av fabriken. Befattningen innebär även att han är en del av NKT:s globala ledningsgrupp.
- Jag är hedrad och privilegierad att få ta mig an rollen som chef för högspänningskabelverksamheten i Karlskrona i dessa spännande tider. Vi gör en stor investering i vår fabrik och förväntar oss att fortsätta skapa lokala arbetstillfällen, för att kunna möta efterfrågan på högspänningskablar som är avgörande för övergången till förnybar energi. Jag ser fram emot att fortsätta tillväxtresan i nära samarbete med kommunen, kunderna samt våra kunniga och kompetenta kollegor här på NKT, säger Darren Fennell.
Sedan 2019 har han haft rollen som Senior Vice President, Project Execution och varit betydelsefull för den positiva utvecklingen av HV Solutions i Karlskrona som framgångsrikt levererat de stora kabelprojekten, med starkt fokus på kundnöjdhet. Han har varit en del av organisationen sedan 2012 och har haft flera ledande befattningar. Genom investeringarna fram till 2027, förväntar sig NKT att välkomna cirka 500 nya medarbetare till kabelverksamheten.
Fakta: Darren Fennell
Titel: Executive Vice President och chef för HV Solutions Karlskrona
Nationalitet: Irländare, bor i Karlskrona med sin familj sedan 2012
Tidigare erfarenhet: Ledande roller inom Installation, Commercial & Tendering och Project Execution inom ABB och senare NKT
Kontakt: Gabriella Mathisson, Marketing Manager HV Solutions, +46 72 029 85 14

Nyhetsbrev från NKT

Vill du hålla dig uppdaterad? I vårt nyhetsbrev får du senaste nytt om trender, produkter och händelser.

Följ oss

Award Career Company 2023